Retourvoorwaarden

In aanvulling op de Algemene voorwaarden gelden de volgende bepalingen:

Reclames/Retouren

Belangrijk: niet-gesteriliseerde kolfapparaten worden direct afgekeurd. Steriliseer alle onderdelen behalve de pompmotor (aansturingsmechanisme) voordat je het kolfapparaat retourneert.

  1. Na ontvangst van de bestelling heeft de consument 14 dagen de tijd om melding te maken bij een retourzending. Hiervoor dient de consument de retour aan te melden via het retourcentrum. Vervolgens zal de consument een retourformulier ontvangen. Deze dient de consument te downloaden, te printen en in te vullen. Het retourformulier dient hierna samen met het product ingepakt en verstuurd worden. Wanneer de consument heeft gemeld de producten te willen retourneren dienen deze binnen 14 dagen aantoonbaar retour verzonden te zijn naar ComfyKolf. Leverancier is niet gebonden aan het retour nemen van goederen die veertien dagen na afleverdatum worden aangemeld.
  2. Retourzendingen zonder aanmelding d.m.v. het retourcentrum worden niet in behandeling genomen en komen derhalve niet voor creditering of compensatie in aanmerking. Bij tijdige en terechte reclamering vindt creditering plaats na ontvangst, controle en goedkeuring door leverancier.
  3. Voor producten waarbij hygiëne van belang is, zoals (rubberen) onderdelen (van de ComfyKolf) die in contact komen met het lichaam en andere gesealde producten, geldt dat deze enkel ongeopend, ongebruikt en in ongeschonden staat (eventuele verzegeling in tact) retour kunnen worden geaccepteerd. Wanneer de consument producten bij gebruik heeft beschadigd, kunnen deze in rekening worden gebracht. Indien de pompmotor van de ComfyKolf mankementen vertoont, kan deze daarentegen wel geretourneerd worden.
  4. Het aankoopbedrag zal zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen uiterlijk 30 dagen na herroepping terugbetaald worden. Artikelen waarvan de veiligheidsverpakking is verbroken kunnen derhalve niet worden geretourneerd zonder dat hier nadrukkelijk contact over is geweest met de klantenservicevan ComfyKolf.

Hoe verloopt de retourprocedure:

  1. Steriliseer alle onderdelen behalve de pompmotor (aansturingsmechanisme). Controleer of het artikel compleet (incl. originele verpakking), ongebruikt en onbeschadigd is. Hygiëneproducten met een verbroken verzegeling kunnen we niet retour nemen, onderaan deze opsomming lees je daar meer over.
  2. Nadat je de retour hebt aangemeld via het retourcentrum, ontvang je het retourformulier. De meeste gegevens staan al ingevuld op het formulier, je dient enkel de laatste open velden in te vullen.
  3. Verpak het product incl. alle toebehoren in originele verpakking. Vervolgens doe je deze samen met het retourformulier in een kartonnen doos met opvulmateriaal.
  4. Tijdens het aanmelden van je retour wordt je gevraagd op welke manier je de pakket wilt versturen. Je kunt ervoor kiezen om het pakket zelf op te sturen via een postkantoor of je kunt een afhaal laten organiseren door ComfyKolf. Kies je ervoor om het door ComfyKolf te laten afhalen? Dan organiseren wij een GLS chauffeur om het pakketje bij je af te halen. Na het afronden van je retouraanmelding zal je per mail gevraagd worden welke datum schikt om de afhaal te realiseren. De chauffeur zal de doos voorzien van een retourlabel, dus zorg ervoor dat de doos geen labels bevat als je voor laten afhalen door GLS kiest.
  5. Indien het product geretourneerd wordt voor restitutie i.v.m. ontevredenheid zonder dat de verzegeling is verbroken, betalen wij het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 30 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond hebt dat deze zijn opgestuurd. Indien het product wordt teruggestuurd voor reparatie, zal na beoordeling een e-mail opvolgen met de resultaten en eventuele oplossingen.

Uitzondering herroepingsrecht:

  1. Producten met een verzegeling op de verpakking noemen we hygiëneartikelen, deze mogen we om hygiënische redenen niet retour nemen en nogmaals verkopen wanneer de verzegeling verbroken is. Een hygiëneartikel is altijd verzegeld aan de buiten en/of binnen verpakking.
  2. Hygiëneartikelen waarvan de verzegeling na de levering is verbroken kunnen niet geretourneerd worden en hebben een waardevermindering van 100%. Ook zijn alle geneesmiddelen en bestrijdingsmiddelen uitgesloten van retourzending wanneer de verzegeling is verbroken.
  3. Voorbeelden van artikelen die zonder verzegeling niet retour genomen worden: ComfyKolf borstkolfapparaat, (siliconen) onderdelen van de ComfyKolf borstkolfapparaat, moedermelk bewaarzakjes en alle andere producten waar een verzegeling op zit die verbroken is.

Gevolgen van de herroeping

  1. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment gedaan hebt, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van je beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van je bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie verricht hebt, tenzij je uitdrukkelijk anderszins ingestemd hebt; in ieder geval zullen wij voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen teruggezonden hebt, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
  2. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken.

Retourvoorwaarden

  1. Het terugsturen van een artikel is mogelijk wanneer deze in de (voor zover mogelijk) originele staat is en in de fabrieksverpakking zit. Ga dus voorzichtig om met de verpakking zodat de verkoper het product weer kan verkopen indien het retour gestuurd wordt. Dit houdt ook in dat je het goed verpakt om terug te sturen zodat het product onderweg niet alsnog stuk gaat. Wanneer je een product voor meer gebruikt dan noodzakelijk om te beoordelen of je het wilt houden, dan levert dit een waardevermindering op. Deze kosten zijn voor rekening van de koper. Als de verzegeling breekt zijn deze artikelen niet meer verkoopbaar, en is de waardevermindering 100%.
  2. Wanneer het product ingeleverd is bij een postkantoor, bewaar de geprinte bevestiging van inleveren goed. Mocht er iets mis gaan met de verzending, dan hebben we deze verzendbevestiging nodig om het pakket terug te vinden. Zonder deze bevestiging kunnen we helaas geen geld terugbetalen.